6

När man testar tillsammans

Jag har varit så less och anti, allt går alltid åt hel.....te för oss. Mig. Med ruvning. 

Sa till maken att han skall förbereda sig på minus igen för den här skitkroppen fattar inte hur man behåller ett fint embryo. 

Igår stod vi där som två storspelare vid travbanan. Höga insatser igen! 

En mugg med kiss och en sticka från Clearblue med veckoindikator. Stoppa ner, räkna, ta upp och vänta. 
Jag städar undan muggen, kartongen och instruktionerna. Förbereder mig på käftsmäll nummer 12. 
Ni läser en blogg av någon som har kissat på hundratals stickor, kom ihåg det. Alla har dessutom alltid visat ett ynka elakt skreck. 

Timglaset blinkar på displayen. 

Det står GRAVID

Vänta här nu va..... jag säger "Näääe nu måste det vara nå fel"
Min älskling tar jag i mig och säger, det är positivt!!!! Han gråter. Jag säger nääe det är fel! Jag känner inget! Sen gråter vi tillsammans. Och skrattar. Och kissar igen. 
Vi vankar fram och tillbaka och tittar på alla test ganska länge. 
Jag ringer min stöttepelare, hon som funnits i min hejaklack så många år, hon som vandrat nästan samma väg men kommit fram. Men hon har tålmodigt väntat på att även jag ska ta mig dit. 
Henne ringer jag. Och grinar å snörvlar ännu mer!!!

Vi har även en till stöttepelare. Vår läkare. 
Jag visste att det här vill hon veta. NU. 
Jag tar en bild, mmsar den och upp ringer en gråtmild doktor. En söndag. 

Vi är i chock, vi är lyckliga och vi är samtidigt så livrädda. 
Men som min vän sa "de ska du vara och kommer att vara, det ingår"
😅🙈

Vi har även tagit blodprov idag. Det svaret kommer imorgon. 
Men såklart inledde jag dagen och veckan med ett nytt test, för det där plusset vill jag se! 


Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Yay, vilka härliga nyheter :)

Hoppas på en helt exemplarisk graviditet de kommande månaderna.

Får vi följa med på den resan också?

Svar: Tack snälla du för alla hejjarop och grattis!! Betyder mycket!!
Vill ni det så självklart!
vartvantrum.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Grattis!!! Vilken underbar nyhet! Njut dessa 9 månader ❤

Svar: Stort tack ❤️
vartvantrum.blogg.se

3 Ankan:

skriven

GRATTIS!!!!!
Njut av graviditeten nu. Kramizar

Svar: TACK!! Försöker. Men oj vad orolig man är hela tiden!
vartvantrum.blogg.se

4 K:

skriven

Åh den känslan...när man väntat och kämpat, gråtit och förbannat de där testerna som ALLTID var negativa. Och så händer det och det är nästan för bra för att vara sant. Och så kommer de små bebisarna tillslut. Grattis hoppas allt går fint.

Svar: Ja den känslsn man hade i söndags. Obeskrivlig. Går inte att få igen. Tårarna bara forsade!!
Hoppas bebis/arna kommer i februari ❤️ ingen skulle vara lyckligare än vi <3
vartvantrum.blogg.se

5 erikasblogg.se:

skriven

Jag ryser och blir så glad av att läsa detta! Ett stort jäkla grattis!! <3

Svar: Och ett stort jäkla tack!! 😘❤️
vartvantrum.blogg.se

6 Anette :

skriven

Åh, vad roligt! 💕 Ett stort och varmt grattis till er båda. Håller tummarna hårt för att allt går bra hela vägen. Jag var också konstant orolig och vågade inte hoppas. Fattade inte förrän jag läste min egen förlossningsjournal när vi kommit hem från BB med våra tvillingar. 😋 Så jag förstår hur du känner...

Kommentera här: