10

Ovisshet, HCG och förvirring

Jag har varit så nervös. 


Jag tycker att Riga har väldigt tidiga testdagar, 9 dagar efter transfer. Visserligen via blodprov men när man gjort 11 återföringar i Sverige och är van upp emot tre veckor är det en kort tid. 

Imorse lämnade jag blodprov. Jag ordnade en remiss så det gick att göra idag. 

Sen testade jag hemma med det enda test jag hade kvar sen i somras. Ett vanligt Clear Blue. 
Innan de obligatoriska tre minuterna hade gått ser jag ett svagt pluss!!! 
Hjärtat gör en volt!

MEN sen ringer en sköterska och berättar att mitt test är negativt...
Jag förstår ingenting. 

Efter lite prat så anser dom att endast 9 dagar efter fet är lite väl tidigt att kasta in handduken och ett nytt test till veckan ska göras. 
Dilemmat är nämligen att hcg värde under 5 är negativt. Mellan 6-24 en ”gråzon” och över ett positivt svar. 
Jag hade 9.

Så typiskt oss. Varken ja eller nej. 

Jag klamrar mig fast vid vårt svaga plus. Tänker inte testa ihjäl mig i helgen. Det gör inget bättre. Jag tar det i veckan och hoppas att hcg då stigit. 

 Håll en extra tumme! 
Låt plusset stärkas ❤️

Kommentarer:

1 Matelan:

skriven

Åh! Jag håller tummarna! <3

2 Anonym:

skriven

Oj! Jag tror allt är bra och du är gravid! Där jag går är testdag då embryot är 16 dagar gammalt, och då ska man ha Hcg över 70 med femdagars. Dit kan du väl komma tror jag :)

3 Anonym:

skriven

Ett plus är väl ett plus..? Känner mig dum men om man blivit gravid på "vanligt sätt" hade det ju varit ett solklart plus! Är det någon skillnad på grund av att det är ivf? Hm. Jag ser bara ett positivt graviditetstest. Håller tummarna superhårt!!!

4 Anonym:

skriven

Ett plus är väl ett plus..? Känner mig dum men om man blivit gravid på "vanligt sätt" hade det ju varit ett solklart plus! Är det någon skillnad på grund av att det är ivf? Hm. Jag ser bara ett positivt graviditetstest. Håller tummarna superhårt!!!

5 Anonym:

skriven

Hoppas och håller alla tummar så hårt!! Jag har följt din blogg ett tag, vi har också gjort äggdonation i Riga. Tack vare det har vi nu en liten mirakelkille. Jag tror stenhårt på att det är er tur nu!!💜

6 Anonym:

skriven

Hoppas och håller alla tummar så hårt!! Jag har följt din blogg ett tag, vi har också gjort äggdonation i Riga. Tack vare det har vi nu en liten mirakelkille. Jag tror stenhårt på att det är er tur nu!!💜 Anna K

7 Anonym:

skriven

Visst sjutton är det där ett plus!!! :-) Men förstår att det känns jobbigt tveksamt med 9 i hcg. Så, avvaktar grattis och hurra en aning då, och fortsätter hålla tummar steeeeenhårt! Kram /Maran73

8 Anonym:

skriven

Visst sjutton är det där ett plus!!! :-) Men förstår att det känns jobbigt tveksamt med 9 i hcg. Så, avvaktar grattis och hurra en aning då, och fortsätter hålla tummar steeeeenhårt! Kram /Maran73

9 Anonym:

skriven

Visst sjutton är det där ett plus!!! :-) Men förstår att det känns jobbigt tveksamt med 9 i hcg. Så, avvaktar grattis och hurra en aning då, och fortsätter hålla tummar steeeeenhårt! Kram /Maran73

10 Anonym:

skriven

Kollar flera gånger om dagen och hoppas på en glad uppdatering. Nu har ändå halva veckan gått.. Men det kanske dröjer.

Behöver jag vänta till helgen tror jag bestämt att jag kommer hunnit dö av nyfikenhet flera gånger om dock..

Låt det vara er tur nu. <3

Svar: Vilken fin kommentar. Vet du... jag har inte velat skriva då jag haft väldigt lite info. Vi fick hcg svaret igår. Väntar ännu på att läkaren ska ringa oss.

Skriver ett inlägg nu. Tyvärr är det inte ett glatt sådant 😔
Anna

Kommentera här: