0

Ännu en onödig ägglossning

Ibland önskar jag verkligen att jag inte kände min kropp så väl och att den inte alltid var så punktlig med cykeln med mera..

Jag känner verkligen allt och hur kroppen ändras allt eftersom vilken vecka i månaden det är. Pms, lättretlig, uppsvälld, en finne här och öm där. 
Nu i dagarna har jag haft en otrolig ömmhet på ena sidan. Ägglossning. 
Det är länge sedan jag slutade gråta vid varje mens, det har bara blivit så och sista året har det blivit mer ett kvitto på att kroppen är okej. Men jag hatar att känna av ägglossningen.
Den känns totalt värdelös och påminner mig bara om hur obrukbar jag är.
Hej då ägget, ut i buken och virvla runt... tack för inget... 

Dessa dagar kryper bitterfittan fram igen.. men bara en stund, sen kryper hon tillbaka.

Jag är för övrigt frisk nu. 
Jag har jobbat hela 10 timmar på två veckor och det har gått bra. (haha) 
Jag har rasat i vikt och fått dropp och en hel drös magmediciner. Och ris.. Ha! 
Men idag tog jag det sista pillret och har nu börjat äta riktig mat men i små portioner. Jag är väldigt rädd om kroppen just nu men så glad att jag mår bra igen. 
Jag har tränat försiktigt några gånger och det gjorde mig bara gott. Ang kosten siktar jag verkligen på att vara så duktig det bara går efter de tips och råd jag fått men inom ramarna för vad som är snällt mot magen.

Så jag vågar verkligen sikta på att vårt första ÄD försök i Sverige ska bli av! Och som jag längtar!

Kommentera här: