0

Hysteroskopi & nytt jobb

Jag är helt slut. Psykiskt. Jag sover dåligt, drömmer eller vaknar mitt i natten. Grubblar. Oro. 
Det har varit mycket sista 2 veckorna. 
Jobbet/ nya jobbet
Kommande hysteroskopi som medfört nervositet. 
Tidiga mornar på mitt nuvarande jobb. Och en chef som inte verkar  bry sig ett dugg om jag slutar eller inte. 

Idag var hysteroskopin. I tisdags tackade jag ja till det jobb jag blev erbjuden. Går allt som det ska så skriver vi papper på måndag och då kan jag äntligen säga upp mig. Som jag längtat på den dagen. 

Hysteroskopin; jag var så nervös så jag mådde illa och inte blev det bättre av att jag sprang på 5 (?!?????) stycken jag känner på operationsavdelningen varav en var på den jag skulle in på. Liten stad har för och nackdelar. 
Läkaren var noggrann. Och snäll. Jag har träffat honom förr och han känns trygg. 
Jag fick se insidan av min livmoder på en stor tvskärm vilket var ganska häftigt. 
Insidan såg ut undefär som blek hud, tunn hud med ytliga tunna tunna blodkärl. Den var slät, fin, felfri. Inga polyper, inga gropar eller utbuktningar. Han påvisade "hålen" där mina äggledare suttit. Det var som en ingång till en tunnel, men strax innanför öppningen var det en vägg. Dystert. 
Det var inte skönt. Men det värsta är nog förnedringen. Situationen. Jag kommer aldrig vänja mig vid en gynstol och att ha 1-5 personer närvarande. För att kunna se något så sprutas vatten in i livmodern, som för att spänna ut. 
Och allt som kommer in kommer ju så småningom ut så det är den biverkning man får dras med. Rinnande vatten några timmar efter. Haha. Och en dov mensvärk. Innan fick jag lite värktabletter som är långtidsverkandeoch utöver det klarar man sig bra. 
Så detta är alltså inget man behöver vara orolig för. Ett äggplock är värre, helt klart. 

Nu vill jag bara hem, vila. Vänta på mens och på det insättning...
😘     

Kommentera här: