1

Trevliga funderingar

Förra helgen fick jag nog. På mitt jobb. 
Jag hade sån ångest inför att gå dit på måndag morgon. Trött på vad jag gör och trött på chefen och kollegorna. Trött på att inte bli tagen på allvar att jag vill utvecklas. 
Updaterade mitt CV och slungade iväg ansökningar till tre olika företag. Ingen av dem sökte personal men hey, spontanansökningar heter inte "spontan" utan anledning. 
Den sista kom inte iväg fören måndag kväll. 
Ett dygn senare har jag en intervju uppbokad. 
(?!) den vad bokad till idag, fredag. 

Jag har inte varit på en intervju på ungefär 250 år och var fruktansvärt nervös och knarkade alla typer av sökningar på google ubder katergorin "anställningsintervju". 
Jag har dessutom aldrig varit på en sådan medans jag samtidigt haft ett jobb, heltid och fast tjänst. 

Vad hände då? Jo jag hade inte förväntat mig något, inte ens arbetsuppgifter då det var en generell ansökan. 
De gillade mig. Mitt CV, mina kriterier, jag upplevde från mitt håll att vi klickade bra och de småtjaffsade sins emellan om vart jag bäst skulle placeras inom deras väggar. 
Jag ska komma tillbaka och träffa resten av cheferna.  Ändå sitter man sen hemma i soffan och är orolig att man pajjade hela mötet och att de garvade åt mig då jag gick. 
Vem vet?

De kommer (om jag börjar där) också ge mig fast tjänst. 
Dilemmat? Jo.. ska jag vid tillfälle vara brutalt ärlig att jag vid några tillfällen ibland kommer behöva vara ledig med kort varsel pga privata skäl och att jag inte kan tacka ja om de inte kan finna sig i det eller vara tyst? Jag vet ju hur jag och mitt huvud fungerar. Jag vill kunna slappna av och veta att när det nu blir så löser det sig utan tjaffs med ledighet. 

Tar tacksamt emot råd och input här. 
Inte trodde jag att jag skulle få komma på ett möte så fort....allt gick fort. 
   

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Är det ett arbete där det funkar bra att en av personalen är ledig med kort varsel?

Svar: Det går att lösa.. ibland är jag ensam på en position och då stannar det såklart upp om man är borta, men att jobba på tex en helg istället är okej.
vartvantrum.blogg.se

Kommentera här: