4

Vårt liv. Del 2?

Hur ska jag börja. Och hur ska jag förklara...?

Vi har för snart 3 veckor sedan satt in en toppklassad 6 dagars blastocyst. En fryst. 
Min kropp svarade så bra på behandlingen, slemhinnan var tjock och fin. Jag mådde bra. 
Cynkade mig och det frysta ägget perfekt och tog självklart hänsyn till ERA-testets resultat. Insättning en dag tidigare än normalt. 

Jag har ätit tillskott, Fragmin, Trombyl, Predenisolon mm. Boostat i månader. Ätit glutenfritt. Efter att jag började med hormonerna tränade jag inte heller.
Av den enkla anledningen att kroppen då skulle förbränna mer och påverka hormonerna. 

Jag var sjukskriven hela ruvningstiden och jag sov mig igenom dagarna. Jag vet inte om det var medicinerna eller psyket som nockade mig så totalt och därav tröttheten. Men det kändes bra. Jag gjorde verkligen allt jag verkligen kunde. No stress. 

Jag vägrade att ha en testdag. Att bygga upp såna förväntningar och att sedan få ett knynävsslag i magen av minusstickan är för jobbigt så jag testade varje dag istället. 

Kanske har ni redan fattat det, men den där stickan var aldrig i närheten av att visa två streck. Aldrig ens ett spökstreck. 
Därför blev det heller aldrig en chock att vi testat minus igen. För 18e gången. 
Om jag räknar rätt. 
Imorgon kommer jag ändå på läkarens begäran lämna HCG-blodprov. Jag har inte heller slutat med medicinerna.
Men ändå. Ett minus på stickan varje dag är ett minus. 

Jag känner faktiskt, i hela min kropp och mitt hjärta att jag, Vi har gjort allt vi kunnat. Och mer. Runt 20 återföringar, ca 30 fina befruktade ägg har jag ruvat på. 
Vissa donerade och vissa inte. 
En av gångerna höll dessutom på att kosta mig livet. 
För att inte tala om alla andra behandlingar, innan ivf, insemineringar, homopati, akupunktur, dieter, psykologer. Huskurer. Goda, eller korkade råd. 

Det är över nu. I 10 år har jag längtat efter ett litet barn. Min kropp. Vårt äktenskap. Umgänge. Drömmar. Ekonomi. Det finns massor av jobbiga delar i den här resan. Resan som tack och lov gjort oss väldigt starka ihop. 
Har vi klarat detta klarar vi allt. 

Vi kommer nu gå vidare med adoption. ✨
För 5 år sedan blev vi medlemmar i en adoptionsorganisation så tanken för oss idag är att vi tillsammans kan gå en annan väg till ett barn och inte ett potentiellt barn. 
Och nu gör vi det ihop. Istället för att han håller handen och jag får dra den tunga biten. 
Det ska bli skönt, och mitt hjärta både brister och läker på samma gång. 
Det känns spännande, läskigt och alldeles, alldeles underbart. 

Vi har många i vår hejaklack och tillsammans är vi starka på vår nya resa ❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Ni har verkligen gjort allt ni kunnat! Härligt att höra att ni nu tagit steget mot adoption. Jag önskar er all lycka till mot ert framtida barn❤️

Svar: Tiden tack för dina ord 🙏🏼 😘
vartvantrum.blogg.se

2 Annika:

skriven

Hej!
Jag säger som föregående talare, härligt och grattis att ni nu tagit steget till adoption. Lämna det som varit, och påbörja något nytt och spännande.

Bara en fråga? när ställde ni er i adoptionskö? Tänkte på hur lång tid det kan ta? Kram och lycka till, tänker på Er!

Svar: Tack så mycket för det!
Det är ju ett grattis man vill höra faktiskt ❤️🥰
Det ska bli en häftig resa!

Vi blev medlemmar 2014 faktiskt.
Om du går in på någon av de olika organisationerna och respektive land står det där. Vissa har kö i Sverige och då är det bra att ha varit medlem längre tid.
Många länder har just nu ingen tid. Med tid menar jag att skicka papperen till just det land man vill adoptera från :)

Helt okej att maila om du vill diskutera mera :)
Tack för dina ord och kram! 😘
vartvantrum.blogg.se

3 Amanda:

skriven

Åh, vad spännande! Vill gärna följa resan här på bloggen! Vi har bara gjort sju embryoåterföringar hittills, men mina tankar dras mot adoption. Sambon är dock inte där än.

Svar: Tack för kommentaren!!!
Bara sju är absolut inte bara kära du!!!
Det är sju jobbiga ruvningstider, sju behandlingar. Sju hopp som blivit en sorg. Det är inte bara. Att du tänker så är ju jättebra och skönt för dig.
Nu då jag verkligen landat i det är det såååå skönt! Jag lovar!
Så glad jag är nu var det länge sedan jag var. Nu set jag siluetten av ett barn framför mig. Och jag längtar så mycket tills vi ses ❤️
Stort lycka till.
vartvantrum.blogg.se

4 Amanda:

skriven

Nej visst, sju är inte så bara... Men vi har fått ut alla från två äggplock så allt har gått så snabbt! Men det är otroligt påfrestande :( Och jag drömmer om Taiwan och andra processer, men vi har en lång väg framför oss. Önskar er så himla stort lycka till!

Kommentera här: