2

Hur orkar man...?

Så många gånger har människor sagt till mig "att ni orkar!, att ni fortsätter." Eller "hur orkar ni?"


Vad är alternativet? Att lägga ner? Varför? För att det gick åt skogen? Dyrt? "Trött"?

Jag vet faktiskt inte vad dom menar. Och i våra huvuden är svaret hela tiden "Vikommer  fortsätta så länge vi vill. Och som det ännu känns - så länge vi behöver"

Vi säger inte "om" vi får barn. Vi säger "när" vi får barn. 

Men det gör SÅ ont varje gång vi testar minus. 
Jag känner mig så värdelös och ett enormt hat mit min egen kropp väller upp. 

Vi kommer åka tillbaka. Som det ser ut nu blir det i juni.. invänta en egen mens och sen stimulering. 
Jag har aldrig gjort FET i stimulerad cykel. 

Under veckan i Riga var det besöksrekord på bloggen. Och tiden efter. Det är jättekul. Men jag har absolut ingen aning om vilka ni är. Några har kontaktat mig, det är jättekul. 
Fler får gärna göra det, och har ni tips och råd mottages dem tacksamt!

<3


Kommentarer:

1 E:

skriven

Hej! Hittade din blogg nyss, går själv igenom IVF, med vårt sjunde försök framför oss. Jobbigt är bara förnamnet. Vill tro att det kan lyckas men kan ju hända äggdonation blir aktuellt nåt tag... Lycka till!

2 E:

skriven

Hej! Hittade din blogg nyss, går själv igenom IVF, med vårt sjunde försök framför oss. Jobbigt är bara förnamnet. Vill tro att det kan lyckas men kan ju hända äggdonation blir aktuellt nåt tag... Lycka till!

Kommentera här: