1

Nytt År.. nya planer?

Undrar hur många gånger vi firat nyår i tron om att det nu, nuuu blir det året Det händer!
Jag tänker inte så längre.  Däremot tänker jag "jag hoppas 2019 är året då jag blir gravid eller någon förändring till det bättre sker, vad den nu är".

Idag kom brevet med kallelsen till hysteroskopi. Om 2,5 veckor är det dags.
Är jag knäpp som längtar?  

Om inget problem hittas då så komner vi att stoppa in ägget som finns kvar i frysen månaden efter. Det är bra att passa på blödningen efter ett ingrepp i livmodern säger min gyn. Och hennes ord är numera min lag. 
Så jag hoppas på att bli ruvare igen under senare delen av februari 😊

En annan behandling jag tänker mycket på är den som Cilla i podden "jag vill ha barn" genomgick i St. Petersburg. 
Googla för mer info för så mycket det finns att skriva om det är ett inlägg för sig i så fall. 
   
En annan sak jag tagit itu med är min arbetssituation. Jag har för första gången på 8 år sökt några jobb. Dock är det bara på ställen där jag gärna skulle arbeta och ingen tjänst som är utannonserad men det är ett steg. 
Jag mailade även min chef och förklarade hur jobbet påverkade mig negativt och det känns just nu som att han tog mig på allvar men det kommer att visa sig med tiden. Eventuellt att jag kommer gå en utbildning som ger mig mer ansvar och såklart även lite mer i lön. Det visar sig. 

I övrigt har träningsglädjen kommit tillbakamen  tyvärr inte matglädjen.  Allt nyttigt som jag förut älskade har jag ingen som helst lust att peta i mig numera. Men... jag äter i alla fall mat, "riktig" mat så hoppas det duger. 

Kram på er, låt 2019 bli ett bra år för oss alla ❤️


Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Klart du längtar, för det innebär ju att det HÄNDER något liksom, en ”action” som kanske för er närmare målet. :-) Inte konstigt alls. Hejar för fullt och hoppas vi kan följas åt, planerar syskonförsök i Maj. Kram! /Maran73

Kommentera här: