2

Det blev sommar igen

Iår har jag bestämt mig för att den här sommaren ska bli bra. Förra var en total katastrof som började fantastiskt och slutade fruktansvärt. Ärren kliar än. Både fysiskt och psykiskt. 
Det gör fortfarande så fruktansvärt ont i mitt hjärta då minnen väller upp. 
 Men i sommar ska jag ha kul. Jag ska njuta, vara ledig. Länge. Jag ska dricka gott vin, skratta, leva och älska. 

 Det känns som igår vi skottade och skottade. Snön vräkte ner och det kändes som att det aldrig skulle ta slut. Vi var helt säkra på att ha snö fram i juni och vi såg inget slut. 
För att ganska exakt tre veckor efter det se det gröna gräset och förvånas över att termometern sköt i höjden och slog nya värmerekord varje dag. 
 Istället sitter jag nu och önskar att det skulle komma lite regn så inte allt torkar sönder. Klimatet kommer nog aldrig att sluta förvåna mig. Sverige, årstiderna. Varmare på nyår än midsommar ena året. För att andra året snöa i maj och sedan slå värmerekord i januari. (?!)

 Jag har jobbat mycket. Massor faktiskt. Jag har lite ekonomisk panik. Jag får ångest över att tänka på alla dyra kostnader behandlingarna för med sig. 
Det är ledighet från jobb, bensinpengar, ibland hotellövernattningar. Mediciner och såklart den enorma summan som behandlingen kostar. 
Jag.Hatar.Det. 
Jag avskyr att vi istället för härliga resor, nöjen, goda restaurangbesök med mera får lägga allt på ett sparkonto som heter "plutten". 
Jag vet att jag sist skrev att jag köpte mig tid och hjälp. Det ångrar jag inte heller för hur än det är gör jag bättre ifrån mig på jobbet än att slita hund hemma. Men åter igen. Jag.Hatar.Det. 
 Det borde verkligen finnas en fond eller något för det här ändamålet. Eller ett tak för vad man kan få betala. 
Ensam är inte starkt. Man behöver vara flera ganska ofta för att orka. Och för att ha råd.

 Jag ville mest bara titta in och skriva några rader för att visa att jag finnsa kvar. Men tyvärr inte har någon spännande update vad gäller behandling. Än. 
Jag hoppas att jag snart får skriva ett sånt inlägg. <3

Kommentarer:

1 Victoria:

skriven

Hej!
Jag ville bara skriva att jag precis idag hittade din blogg. Har letat och letat efter liknande bloggar men aldrig hittat någon, så du förstår säkert hur glad jag blev när jag hittade just hit. Som du säkert förstår är jag själv också ofrivilligt och oförklarligt barnlös. Tänker följa din blogg framöver och håller tummarna för oss båda.

2 Anette:

skriven

Förstår hur du känner, renoveringsbehov som får vänta och alla förstår inte varför...

Svar: Exakt. Det är så trist...
vartvantrum.blogg.se

Kommentera här: