9

In i värmen

Ägget är där det ska vara. 
Jag är i samma psykiska rävsax som alltid vid ruvning och det enda vi kan göra är att vänta. 
Och svära över hur överjävligt äckligt det är med Lutinus. 
Seriöst.. har vi inte kommit längre inom medicin?! 
För er som inte vet; 
Lutinus = progesteronstöd för att bibehålla en graviditet. 
Intas via det allra heligaste 3 gånger varje dag. 
Ser ut som en tillplattad stor Alvedon som förs in med hjälp av en lång plaststav. 
Vad händer sen...? Jo den smälter. Allt som kommer in kommer med tiden också ut. 
Tro mig, det är jag och mina medsystrar som gör så att trosskyddstillverkningen är så lönsam. Efter att ha testat de flesta modeller och märken på marknaden kan jag bara konstatera att det är de extra långa och med extra "uppsugningsförmåga" som funkar. Ibland dubbla. OCH dubbla trosor för att känna mig hyffsat bekväm. 
Det funkar. Men inte mer. 
Den andra delen är att dessa hormoner har effekten att du även känner dig gravid. Oavsett om du är det eller ej. 
Dessa började jag med fem dagar innan FET och efter tre var jag så skengravid man kan bli. Vilket iofs är bra för då behöver jag inte analysera sönder mig om det tagit sig eller inte utan jag vet att det är Litinus som driver med min kropp. Och mina bröst (rör du - dör du). 

Kan skriva mer om lite tankar kring FET och olika tillvägagångssätt i nästa inlägg. 
Idag skiner solen, jag är ledig och ska ta en lång men lugn promenad. 
Kör lugnt i längdspåren i helgen⛷

Kram! ✨❤️ 

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Hoppas på plus så klart.

När ni fick det juni 2017 var jag tre månader ifrån bf ungefär i min andra graviditet (första slutade i sent missfall vecka 20).

Idag är min son snart ett och ett halvt år. Tiden går sjukt fort.. och om allt går bra kommer en lillebror i slutet av juni.

Känns nästan lite rub it in your face att skriva så, men hoppas att vi återigen kan få vara gravida samtidigt och att det får ett trevligare slut för er del denna gång.

Håller tummar och tår. <3

2 Malla :

skriven

Det finns ju progesterone injectors ( allt sa I sprutform. Ar vanligt har i USA eftersom progesterone tas upp battre med just sprutor. Men men I Sverige kan man ju be om dem. Jag tog till och med progesterone supposatorier 3 manader extra in I graviditeten for sakerhets skull pa eget bevag, dock bara 2 ggr om dagen, sen trappa ner till 1 ggr om dagen.

3 Lilly:

skriven

Svar till Malla: Progesteron i form av sprutor finns tyvärr inte i Sverige. Här finns bara Lutinus och Crinonekräm (båda receptbelagda).

Sen finns det receptfria progesteronkärmer också som Progesterall. Men tyvärr inga progesteronsprutor, de finns endast utomlands tex Prontogest och Prolutex.
Utomlands finns det vaggissar som kladdar mindre som heter Utrogestan, de kan tas oralt och vaginalt.

4 Anonym:

skriven

@Åsa: Tycker din kommentar är väldigt okänslig faktiskt! Du skriver själv att det nästan är lite rub it in your face - det ÄR det så varför ens skriva något? Känns som att du skriver det bara för att du ska må bra själv, bevisa för dig själv att du inte längre är i samma situation och att du mår bra av att någon annan har det jobbigt!

5 Åsa:

skriven

Som sagt, det kan upplevas som att man uttrycker sig hårdare än vad som är menat i skrift. Är alltid orolig för att missuppfattas. Både i jobbsituationer och privata sammanhang.

Jag menade inget illa alls. Är vidskepliga som tusan kring allt som har med graviditet att göra och kände mer kanske att jag hoppades att det kunde vara något lyckat sammanträffande det skulle hända för både mig och bloggens innehavare samtidigt igen. Helst hade jag inte velat att det varken syntes på mig eller att folk i min närhet visste eller frågade om det, så var verkligen inte för att jag skulle känna mig bättre över min situation.

Men blir inte upprörd över att det tar på fel sätt eftersom det kanske har med ordval att göra och jag inte fått fram den känsla jag var ute efter att förmedla.

Ber om ursäkt till de som tagit illa upp, och all lycka till inför testdag och framtiden för blogginnehavaren.

6 Åsa:

skriven

Det finns alltid en risk att misstolkas i skrift, något jag oroar mig för rätt ofta i både jobbsammanhang och privat.

Denna gång lyckades jag tydligen inte förmedla den känsla jag var ute efter.

Det hade inget med mitt mående att göra och jag hade bara goda avsikter men tar inte illa upp över upprördheten då det sannolikt beror på mitt ordval och att jag som sagt inte fick fram det jag tänkte.

Ber om ursäkt till de som tagit illa upp och all lycka till inför testdag för blogginnehavaren.

7 Åsa:

skriven

Jag menade absolut inget illa med min föregående kommentar och den hade inget med mitt egna mående att göra.

Förstår dock helt och hållet att det kan verka kallt det jag skrev.

Det är lätt att missförstånd uppstår i skrift, oroar mig för det tämligen ofta och denna gång lyckades jag tydligen inte förmedla den känsla jag var ute efter.

Jag ber om ursäkt till de som tagit illa upp och önskar blogginnehavaren all lycka till.

8 Åsa:

skriven

Och det var verkligen inte meningen att spamma med flera kommentarer som säger i stort sett samma sak.

Vet inte heller hur det länkar till random bloggar. :(

Förlåt allt besvär

9 SuzieZ:

skriven

Just hittat din blogg! Går själv och ruvar och är ootroligt stressad och psykiskt påverkad över ovissheten.. Dock så härligt att läsa din upplevelse av Lutinus!! Hahaha äntligen någon som säger som det är!! Vilket jävla straff det är alltså!!
Kram och tack!!

Kommentera här: