5

Uppslas beslut

Nu har läkarna pratat ihop sig och tittat på vårt "case" och jag har pratat i telefonen med en av dem ganska länge. 
En sammanfattning är; 
De anser att vi fick bra ägg och att vår behandling därmed är komplett. Vi kommer inte att få någon kompensation eller avdrag. 
Det de kan göra är att erbjuda oss fler försök till fullt pris. 

De förstår inte varför det inte fäste och har ingen förklaring. De anser att allt är felfritt. 
Jag frågade om dubbeldonation och vad de trodde. De sa varken bu eller bä kring det utan mer att jag har ju blivit gravid två gånger med donerade ägg men med mannens simmare. Vilket de har helt rätt i... dubbeldonation utförs dock inte hos dem (än). 
Han sa också "kanske du skulle fundera på att lägga ner".. vad svarar man på det?!

"Jo tack jag vet att jag är en galen bebislängtande människa som fortsätter och fortsätter försöka att bli gravid" 

Vi åker till Stockholm och hör vad St:Petersburgs läkare har att säga. 
Vi har inget mer än pengar och tårar att förlora för att åka mer till Uppsala tror jag inte att vi gör. Tyvärr 😓  

Som jag skrev igår finns nu en insamling för den som känner att de kan och vill hjälpa oss en bit på vägen. Vad vi än gör nästa gång är det förmodligen det sista vi gör fast det gör så ont att tänka den tanken...

Det är bara att klicka på länken. Självklart kan du vara anonym ❤️

👉🏼👉🏼Vårt väntrums insamling👈🏼👈🏼

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Dyster läsning, helt enkelt. 😞❤️ Hoppas att kliniken i Ryssland har några idéer och förslag! ✊️ Hör av dig om ni behöver ngt i Stockholm, vad som helst, som en ortsbo som jag kan hjälpta till med! Bra att ni fick igång insamlingen, lägger in en slant när lönen kommit. 😊 Kram kram från Maran73

Svar: Hej vännen!
Blir så glad varje gång du skriver!
Har Stockholmaren några förslag på vad hon kan bistå med? 😝 du räcker så långt med dina kommentarer och hejjarop💚
Ja då vi inte har något att förlora på en insamling och den inte kostar något att ha så startade vi en. Många bäckar små du vet...
stor kram och tack
vartvantrum.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Hej!
Jag har också varit ofrivilligt barnlös i flera år och gjort flera ivf som misslyckades pga väldigt få och dåliga ägg.
Har varit helt förkrossad och mått fruktansvärt dåligt. Vi bestämde till slut att gå vidare till äggdonation och valde Finland. Hade jättetur med donatorn och fick 14 ägg där 5 st blev blastocyster. I Finland som i Sverige körde de bara standard med Lutinus efteråt men jag fick tips från en annan tjej om en rysk läkare i Göteborg som hjälpte till med mediciner och undersökningar. Vår första insättning med bara Lutinus med en toppklassad blastocyst misslyckades. Med hjälp sedan av den ryska läkarens undersökningar av mig samt trombyl, progesteroninjektioner, prednisolon samt dubbel dos Lutinus så lyckades andra insättningen. Jag hade i princip gett upp hoppet helt och hållet och trodde aldrig att jag skulle få bli mamma.
Jag tycker så synd om er och vet hur hemskt det är. Vill bara tipsa om att jag samt två andra tjejer jag vet lyckats till slut med dessa extra mediciner osv efter lång tid av misslyckanden. Hoppas så att det ska lösa sig för er! Tyvärr har vi använt upp alla våra pengar på privata ivf och sedan äggdonationen så jag kan inte bidra ekonomiskt men jag önskar att jag hade kunnat.

3 Anonym:

skriven

Ha ha vet inte hur man ”svarar på ett svar” här inne märker jag.. 😊 Ja du, vad kan man tänka sig, vägbeskrivning, ett varmt pitstop o en soffa när ert tåg visar sig bli försenat tre timmar eller så, you name it. 😁 /Maran

Svar: Åh inte jag heller då sidan garanterat ser annorlunda ut för för mig som innehavare 🙈😂 det går ju bra så här också☺️
Tack vännen, det ska jag komma ihåg❤️😘. Vi är ju faktisk näääästan lantisar. Bor så pass högt upp i landet att många från Sthlm tror det går omkring renar i stan och att vi tar skotern till ICA. 😂
Så är absolut inte fallet dock 😝
vartvantrum.blogg.se

4 Anonym:

skriven

Jag vill rekommendera Ava Clinic St Petersburg, dom har babygaranti, tre försök, 80% tillbaka om det inte lyckas... Av sex som åkte är fem gravida nu. Tyvärr har jag gått igenom samma resa som du så har inget över att skänka mer än peppning och denna rekommendation!

5 Anonym:

skriven

När är det kliniken har sitt.. seminarium i Sthlm? Inväntar rapport m spänning! /Maran

Svar: Idag vännen. 18-20 ikväll.
Om du vill kan du maila ditt nr eller en mail så kan jag nå dig bättre 😘❤️
vartvantrum.blogg.se

Kommentera här: