2

Hjärtanens dag <3

Alla hjärtans dag <3
 
Händelserik vecka. Varit på massor med kalas och middagar, jobbat helger och sovit på dagarna eller då tid funnits. 
Alla i min närhet fyller år just nu. Eller blir gravida.. 
Under en veckas tid har jag fått 3 gravidbesked. 
Det tar på krafterna. 
Det som är jobbigast är nog syskonet.. jag vill så innerligt vara glad för hennes skull och det vet hon.

Men jag kan inte få ur mig det där innerligt lyckliga jublet... dom har nyss träffats. 
Jag är avundsjuk. Vilket inte ska blandas eller förväxlas med att jag missunnar henne lycka för det skulle jag aldrig göra.
Ni fattar nog.. hoppas jag :)

I övrigt... 2 veckor kvar på jobbet. Sen blir det ny utmaning. Jag längtar. 
Samtidigt som jag har lite separationsångest från några av mina nuvarande kollegor. 
Jag kommer sakna några, det vet jag.
Och jag hoppas att vi kan ha kontakt ändå. 
Min chef har inte yttrat ett ord om min uppsägning.. kul typ. 
Jag är däremot väldigt trygg i beslutet jag nu äntligen tagit och hoppas pappa har rätt i att en nytändning kommer bli bra. 
 
Jag har kommit en bra bit in i behandlingen inför FET och mår djuriskt illa av tabletterna, Progynon för att bygga upp livmoderslemhinnan. 
Igår tog jag en tur med tåget till Uppsala och gjorde ultraljud. 
Läkaren frågade hur jag mådde och förklarade att jag ahde en hög dos Progynon och att det inte var konstigt om jag var ur balans. Sekunden efter satt jag och bölade.. vilket jag gör varje dag så där kanske den förklaringen kom.. 

FET blir på onsdag. Jag kan inte säga att jag ser fram emot det. 
Jag ser det som ett nödvändigt ont i jakten på plusset numera. För när väl ägget är där inne så känns det som att hela världen vilar på mina axlar och den känslan är inte tilltalande. 

Jag skulle så gärna få skjuta barnvagnen brevid E och J i höst... 

Hoppas ni alla har en mysig dag med era nära och kära idag och att ni kanske får en väl förtjänad blomma eller bit choklad <3

Kommentarer:

1 Stina:

skriven

Håller tummarna för att det blev återföring som planerat och att den lilla stjärnan stannar ✊🏻❤️

Svar: Hej!
Tack!❤️
Idag var det återföring och embryot mådde bra så nu hoppas vi igen❤️✊🏼
vartvantrum.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Håller alla tummar som finns för att det går vägen den här gången✊️❤️

Kommentera här: