3

2019 börjar bra

Jag blev erbjuden jobbet. 

Inom ett för mig nytt område. Och de 4 chefer jag träffat har uppenbarligen läst av mig väldigt bra och valt att placera mig där jag ganska säkert själv valt att hamna också. 
På 10 dagar gick jag från en  spontanansökan till att bli erbjuden en tjänst med samma lön jag har idag trots att deras ingångslön egentligen ligger en bra bit under vad jag har idag. 
Jag känner mig glad, väldigt glad.. och lite omtumlad. 
Det gick så fort. De erbjuder mig externa utbildningar, utvecklingsmöjligheter och om 6 månader ett snäpp upp i lönen igen. 
Jag babblar mycket lön, jag vet. Men i den sits vi är så är det så stor del, det spelar stor roll! 
Jag sa även såhär vid ett möte "jag skulle vilja veta om jag kan vid enstaka tillfällen och med kort varsel vara ledig/byta arbetstider då jag inom familjen har ett privat bekymmer?"
Det var inga problem. Alla har vi vårt privatliv sa de dessutom. Att jag även blev placerad i ett arbetslag och inte en ensam post är bra, då kommer aldrig arbetet "stå stilla" på grund utav min frånvaro, vilket såklart är stressande.
Jag upprepade även denna info då jag vid ytterligare ett tillfälle fick träffa kommande kollegor. De verkade inte bry sig ett dugg utan ryckte på axlarna. 
Då är förhoppningsvis det bekymret också löst. 

Ändå sitter jag och funderar; ska jag ta det? Varför ska jag inte ta det...?
Det känns lite läskigt, främmande. 
Jag har varit i mig trygga bubbla i 8 år nu. Men samtidigt minns jag inte sist jag trivdes.

Förändringar är läskiga. 


❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej! Grattis!! Jag tror du innerst inne vet vad du vill välja, ja eller nej. Våga lita på din känsla :) jag börjar nytt jobb i februari och vi är mitt i ivf:andet. Jag tror att tillslut måste man bestämma sig hur mycket barnlösheten får ta av ens liv. Även om det blir knökigt och bökigt med ledighet osv, ska situationen få ta glädjen över ett nytt jobb? Som du verkar vilja ha? Som ger dig utvecklingsmöjligheter? Känn efter, bökigheten kanske får vara värt det för den energin du får på nya jobbet. :) bara du vet vilket som väger tyngst just nu. <3

2 LiSA:

skriven

Grattis till erbjudandet! Känns ju som att det är meningen :)

3 Anonym:

skriven

Grattis, klart du ska ta det! /Maran

Kommentera här: