3

Vad skulle du betala?!

Hade jag kunnat göra en omröstning hade jag gjort det. Men nu blir det som det blir. 

Vad hade du betalat för en äggdonationsbehandling här i Sverige? 
Om du hade 79% chans att bli gravid med blastocystägg. 

Vi betalade 63.000kr utan några "lovord" i Uppsala. 

Om du hade en typ av garanti, vi säger att alla ägg är mogna du får. Att du får en kraftig rabatt på nytt försök om du (Gud förbjude) inte skulle bli gravid.

70.000kr???
80.000???

Mindre? Mer?

Tänk även då på att:
Det är i Sverige 
Du behöber inte köpa resan på samma vis
Inte behöver ev pass
Inte behöver ev visum
Färre dagar borta från arbetet
Färre mil att åka

Så; vad kan du tänka dig att betala, och vad skulle då ingå för typ av garanti?

Jag lovar att förklara mer, mycket mycket snart och vill du inte att  det Du skriver ska synas här så meddela mig. 

Jag är nått på spåren nu tjejer 😘😉

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Runt 70 000kr tror jag. Då tänker jag mig att alla ägg donatorn får är våra samt att olika typer av befruktning ingår och även embryoglue och nedfrysning. Donatorn bör vara hyfsat ung (max 30) och jag hade förväntat mig minst 8-10 ägg. Jag hade dessutom velat ha behandling som är standardiserad dvs inte "vi testar det här, nähä det gick inte, betala för ett nytt försök så testar vi nåt annat". Har tyvärr dålig erfarenhet från IVF-behandling i Sverige där allt verkade "testas" och ingen visste varför det inte fungerade. Har gjort äggdonation utomlands x flera (för syskon) och det har varit väldigt lyckat. Känner mig lite tveksam till att vi skulle lyckats lika bra i Sverige. Tänker att någon slags reduktion av priset om donatorn inte ger ett visst antal ägg (mindre än 5) hade varit bra. Förstår inte riktigt vad rabatten är till för, får man flera befruktade ägg så blir inte nästa försök med bara insättning lika kostsamt, eller tänker ni att man ska betala för ett försök med 1 ägg/embryo?

2 Anonym:

skriven

Hej! Jag skulle kunna tänka mig att betala mer för mer garantier. Mogna ägg, blastocyst, insättning av minst två, och stor rabatt om det ej leder till graviditet. Kanske närmre 100.

3 Anonym :

skriven

Om jag fick en såpass hög siffra, som 79% i ditt exempel, så hade jag nog kunnat tänka mig att betala en hel del.. (80-100 tkr säkerligen) En rabatt om försöket inte lyckas vore också bra, med tanke på hur mycket pengar som läggs på behandlingen. Tycker det otroligt synd att så många måste söka sig utomlands, både för ”vanliga” ivf:er och äggdonation! Att man inte litar på, eller ens kan få, den vård man behöver här i Sverige. Tänk att vi ska ligga så långt efter i många avseenden..! Trist :(

Kommentera här: