7

Det började ju bra

Jag har inte kunnat... eller velat, orkat berätta.

Vi fick ägg. Flera, mogna, fina, friska. Frysta. 
Min man åkte iväg för att lämna färska simmare. 
Dagen efter fick vi det glada beskedet att alla var befruktade. Total lycka. Vi och läkarna! 
Äntligen, vi odlar såklart i 5 dagar! 
Sen fet då min cykel stämmer. Detta blir perfekt. 
Dag tre, alla lever. Två är piggare än de andra. Men alla är glada. 
Dag fyra har alla utom dom pigga stannat i utvecklingen men vi är glada. 2 vackra blastocyster! Jippi!!!!

Igår skulle de frysas. Istället ringer telefonen och en chockad läkare meddelar att de står still, de har slutat utvecklas och frysförsöket blev en flopp. 
Jävla skit. Fan. Vad gör vi nu....? 
Vi funderar. Vi och läkarna.  Kör vi igen? Med våra simmare? Eller andras...? Orkar vi..?
Enda trösten i detta är att vi blev besparade ett negativt graviditetstest igen. 
Jag fortsätter äta glutenfritt. Det har jag gjort sedan i mars och jag har inte längre några problem med att göra det. 
Jag kan träna lika hårt som jag gjort sista tiden. Jag mår faktiskt bra. 
Men ändå. Varför kan inget bara gå bra?   

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Styrkekram från en okänd bloggläsare!

2 Anonym:

skriven

Livet är förjävligt många ggr. Jag/vi är också inne i en flerårig ivf-process och har haft flera bakslag. Håller tummar och tår för att vi båda ska lyckas snart

3 Sofie:

skriven

Jag skulle föreslå att ni gör både äggdonation och spermiedonation nästa gång. Det kan ju vara spermierna det är fel på om inget embryo överlever till dag 5.

Svar: Ja det är faktiskt vad som blev bestämt i förrgår. Vi har frågat om detta flera gånger men då mannens simmare alltid fått guldstjärna har de inte velat men nu så. Dubbeldonation it is.
vartvantrum.blogg.se

4 Annika:

skriven

Hej! Kan ni göra dubbeldonation i Falun? Kul att ni testar er fram. Lycka till!

Svar: Ja vi undersöker det just nu:)
vartvantrum.blogg.se

5 Därrosoraldrigdör:

skriven

Hej!
Åå vad jag är glad att jag hittade till din blogg. Jag och maken har också en väldigt lång och krokig resa i det ofrivilligt barnlösa träsket. Har försökt i 12-13 år snart. 2010 var året vi sökte hjälp då hade vi själva försökt i 4 år utan att lyckas.
Hur som helst vi började vår resa med IVF i Falun 2011,träffade då duktiga och trevliga Dr Staffan och senare även underbara Dr Samir å övrigt enormt trevlig personal. Remitterades 2014 till Uppsala för äggdonation, ingen lycka där heller. Sökte oss själva till Livio Umeå men utan framgång. Är nu uppsatta för ÄD hos Livio Falun när de kommer igång. Har åldern emot mig dessvärre, har hunnit bli 43 år så denna ständiga stress som ligger över en finns där å flåsar oss i nacken 😩 Känner så igen mig i det du skriver här.

Gör ni IVF med egna könsceller i Falun under tiden fram till ÄD kommer igång eller?
Eller har ni fått gjort en ÄD behandling redan innan alla andra i Falun?

Kram B

Svar: Hej!!!

Kul du hittat hit!
Sett ditt användarnamn förr...
Då har vi erfarenhet av samma härliga läkare hör jag!
Vi står också på listan för äd i Falun men i väntan på det utnyttjar vi erbjudandet Uppsala gav oss. Ny donator där... men ja. Det gick ju inte så bra :)

Stor kram
vartvantrum.blogg.se

6 SuzieZ:

skriven

Hej! Vi gjorde ÄD i Finland och där fick vi 9 frysta ägg, 8 klarade upptiningen. 5 blev befruktade. 3 klarade sig till dag 5. Ett såg riktigt bra ut och sattes in. De 2 andra odlades vidare men klarade sig inte till frysen. (Det enda som klarade blev till en graviditet och jag är nu i vecka 18).
Så det behöver ju inte vara något fel på era spermier. Bara otur med äggen, upptiningen och odlingen kanske?
Men förstår om ni valt att gå en annan väg nu! Men känner ju att tiden rinner iväg och vill gå vidare med det alternativ som har störst sannolikhet att lyckas! Kraam & lycka till!!

7 Anonym:

skriven

Hur går det för dig/er? Kram ❤️

Kommentera här: